Monday, January 17, 2011

La La La Kerja Lah

Urmm. Cane la nk cite sal kerja an? actually aku sukeeee sgt keje aku skang. Being as auditor n account assist. Coz dari kecik2 comey2 dah aku nk sgt jd akauntan. But. lom layak lagi la kan cz tiada Degree. Degree? Urmm. Doakan aku ek. insyallah.. dengan izinNya.. amin..

aku dh 1year keje nih. habes2 dip ritu, trus keje. padahal membe laen sbung degree. aku? kereja! karena.. maw ngompol pengalaman. seyesly, mmg bykk la kn pengalaman aku dpt an. mcm2 hal client aku layan. but2! yg besh sgt2.. aku dh smakin terer cakap OMPUTEH nih.. heh! skipin, taw! jgn maen2. ala2 london gitu ah. dulu mase skolah aku bengong2 seket ckp omputeh. tu yg sgt bebangge skang nih. lagu asyik nk dengo omputeh jek. aish! haha!

membe2 tanye. "susah x? xpening ke?". jawapannye, biase2 aje. if belajar, ta susah. if xbelajar, maw la kan tecabut pale otak dan lutut. (walhal, mcm la aku terer wat audit. waktu kat poli, subjek audit la aku plg tunggu, kenape? ha! mase ni la leh mengantuk dengar lecturer ceramah2. but2! aku ta pnh tido lam kelas aw. baek kan saye?)

ape yg plg menyeronok kerja kat firm nih adalah... aku slalu d sangke "amoy".. wow!!! mcm ta caye an? celah mn la amoy nye. sib lah dgn kemahiran yg aku peroleh, aku dpt memahami ble client2 becakap dlm kantonis. (aku nk cite sbenanye aku ni ade iras cina. itu jekk. wahahahha~~!!!)

tekanan? urmm. malas cite lah. biaq p centu. cakap byk pong ta gune, tembak lagi la kan. na de lesen nk tembak2. urmm

akhir sekali.. aku nk credit pade my all officemate cz melayan karenah aku yg agk gile bile d opis. iaitu... menyanyi2 dpn komputer. wahhahahah~~!! (sape suh letak radio kat opis. mendapatlah aku melalak.)

Sekian berita utk hr ini.. selamat selamat membaca ya! (if ade yg bace la kan. aish!)
p/s : d bawah adalah photo ketika aku bekerja. urmm. tengah keje leh tangkp2 pic la kan. dedikasi~~~!!!

No comments:

Post a Comment