Tuesday, January 18, 2011

Hari ini dalam Kejutan dan Mengejut

Kejadian 1 : 
Dengan awalnye aku bangun rini. penuh azam dan semangat, aku ke dapur tok menyediakan bekal tok d bawa ke opis. ke dapur? pagi2? erkk. buang tebiat kot aku. hahaha~!
Yang paling tekejut adalah Baba. scara bisik2 die tnye Mama..

Baba : Ika watpe 2 yang?
Mama : Goreng spageti.
Baba : ha? (mungkin dgn wajah pelik cz aku ngh bz tingtang2 alexander.)
Ha? Ta pecaye aku masak? sat! aku buktikan!
Kesedapan? Heh! Jangan d tanya la kan. C my Telinge la kan. Ha? Ape kaitan?



Kejadian 2 :
Seyesly aku sgt2 tekejut2 bile aku mendapat gaji January pd January... wahahhahaha~~!! Rase cam dunia ini ana yg punye lah kan. Siap wat muke kerut2 ag dpn Bosh. ceni2 gaye tekejut yg d tampilkan.

Aku : Ha? cepatnye. (sbil kerut2 dahi)
Bosh : Hehe. Hai lo. U pun raye skali.
Aku : hehe. Tq2! (dlm hati. lol! ta de angpow meh? urmm)
Bosh pon terus berlalu tanpe mendengar keluhan hati aku. sekian.


Kejadian 3 :
Sepulangnye dari keje tadi, aku menuju ke kdai potosetat dgn mama tok mefotosetat sgala keperluan tok d anto ke Upu.
Semasa mahu membayar, Tauke kedai menanyakn satu sokln yg sgt mengejut kan. (agk lengchai gak toke tuh, couple jom! wahahah)

Toke kedai : Eh. i maw tanye u. U ade mix ke?
aku : mix? maksud u? saye cam India ke? (walhal, taw dah die nk tnye pe. aish!)
Toke kedai : Eh2! Bukan2! U ade itu campur melayu dgn cina ke? Muke u a mcm mix la.
Aku : hai meh?  X ade lo. Mungkin mata sy kecik saje. (muke mulai memblushin. aww!)
Toke kedai : eh! betol la. tgk IC u ni. Jika tutop name, i ingt Cina. Betol ke xde mix?
Aku : iye. betol! hehe. ade mcm cine meh? patot la d opis client slalu cantonis sm sy. (wow! agk kembang kempis d citu)
Toke kedai : ha! tgk2. mmg btol la u mcm cine. btol a ta mix? u taw cantonis? baguslah. slalu dtg cni ar. kasik ckp2 dgn i. oke a?
aku : hehe. i taw dgr. cakap, seket2 saje. hehe. oke2! but next time, free ek.
Sambil gelak2 aku pon berlalu. eh2! dlm hati ade kate2. Kompom aku leh d iktiraf AMOY~!! wow!! toke toke. Couple2 jom! wahahahaha~~!! gile gile!

Sekian utk kejadian yg mengejutkn hari ini. 
Kesimpulannya... Hari ini aku sgt2 hepi. weee~~!!! ..{@,@}..

No comments:

Post a Comment