Thursday, January 20, 2011

Impian Cita-Cita Realiti Kenyataan

Pertama :

Dari kecik2 cenonet aku nk sgt jd Polis. Sampe la aku d hampakan ketika aku berumo 10tahun. tahu kenape? pada mase tu lah aku d isytiharkan RABUN!!! (ni smua angkara kotak yg d namakan TELEBISEN!)
Then ble aku slalu d katakan seorg yg sgt Tinggi d Skola Rendah, aku pon menyimpan cita-cita tok jd Pramugari. But hampa selalu besame aku. Kenape? urmm.. Aku Rabun la~~!!!! Na leh de cita-cita yg de kaitan dgn KERABUNAN. Kesian.
Pengakhiran cita-cita ku d sekolah rendah adalah.
i.   Akauntan
ii.  Peguam
iii. Guru
Kenape? coz orang2 yg Rabun nih mmg mostly nye jadi mereka2 d atas. wow~!! Agak Gempak d citu.


Kedua :

Semakin membesa dgn Shomel nih. Cita-cita aku tok menjadi peguam smakin kabur. Coz. Aku takot nant dah ta wujud Defendan coz smua Peguambela tarik diri coz bedepan Peguamcara cam haku. Yela kan. aku ni byk sgt cakap nye. Tergagap la pulaks kang Peguambela nk menjawb. urmm.
Guru pula.. aku takot sgt ank2 murid aku xcukop didikan coz hari2 memandang Guru yg shomel. So pendam sajalah cita-cita itu.
Masuk jek Form4 mmg kompom semangat aku smakin kobar2 nk jadi akauntan. sampe la aku ke Poly. Terus terusan Akaun d hati..
Kalau dah mmg rezeki aku, rezeki aku la kan. Kenape? Coz now aku keje kat Firma Akauntan. alhamdulillah. dgn hanye Diploma d tangan, cita-cita aku smakin hampir. tapi.....


Ketiga :

Tapi ape? Saye maseh lum layak tok d isythar Akauntan cz lom register ngn MIA.. uwaaa~~!! Jadi.. perlu la menyambung Degree. weee~~!! insyaallah. mudah mudahan. Dengan izinNya. amin.
Permasalahan nye d cni. Bile Cita-cita makin menjadi kenyataan, impian aku pule ngah merewang2 nih. urmm. ape impian aku? aish! malu lah nk taip. Nak aku taip gak? erkk. ta yah la. aku wat surprise sajalah. jap aw!




P/s :  Tadaaa~~!! Suprise an an an? Jangan nak gelak2 sangat lah! Kate impian. Pasti berjaya d Akademi fantasia. wahahahhaha~~~!!!!
Sekian sahaja tok hari khamis yg merepekan.

Yang ikhlas,
Cik Serigala Jadian.

2 comments: